lördag 6 augusti 2011

Glad♥

Igår kväll låg jag i soffan på altanen och tyckte synd om mig själv.
Feber, halsont, trött.
Till på köpet försvann smak & luktsinnet.
Michael hade köpt grillade revben.
Så konstigt det var.
Att äta och inte känna smak eller lukt.
Som innan i veckan.
När jag inte kunde prata.
Har under veckan kommit på många övningar inför etiksamtalsträffarna i höst på jobbet.
Men i alla fall.
När jag låg där i soffan hörde jag svagt att det knackade på dörren.
Elias öppnade.
Oj, tänkte jag.
Här ligger jag jag och hela hallen m.m är fullt av lego.
Och som jag ser ut.
Du vet.
Som man tänker.
Så dumt egentligen.
I hallen står min söta vän Annika.
Hon hade köpt en vit ros till mig.
Hon kände att jag behövde det.
Åh, så glad jag blev.
Ock så tacksam.
Över att någon tänker på mig.
Och är så snäll.
Har nyligen köpt denna bok.
Passade bra nu när jag inte mått bra.
Kan väl säga att jag varmt kan rekommendera den.
Fina bilder & tips.
Inspiration.
Det är jag full av nu.
Längtar till butiken.
För att skapa.
Snart sätter ju högsäsongen fart där.
Har redan sett en hel del av nyheterna i höst.



 Dessa tallrikar är så fina.
Nu har jag 25 st felfria från Rörstrand.
"Greta" heter dom.
Får ha ett kalas i höst.
Bjuda på tårta med mitt fina porslin.
Jag fyller ju i oktober.
Lite halvjämt.
Men alla år är värda att fira.
Och varje dag, tycker jag.
När jag fyllde 40 hade jag ingen fest.
Då tillbringade jag flera dagar på sjukhus.
Det var inte roligt.
Jo, det var ju underbart att det inte var något allvarligt.
Men att ligga där.
Alldeles ensam i en hård säng.
Visst kom familjen och hälsade på.
Men när de gick.
Då.........grät jag.
Men det var ju inte detta jag skulle skriva.
Ja, nu får det stå kvar.
En liten del av alla mina små rum.
Yta & djup i en salig blandning.

Såg du förresten hur fint det blev med soppterrinen.
Den i fönstret.
Med en växt i nu.
Och kannan, sockerskålen & fatet.
De heter Anette.
Också från Rörstrand.
Hela & fina.

Detta var allt för ikväll.
Ska äta nu.
Tror faktiskt att smaken är tillbaka.
Ett litet tips.
Jag gillar kalla dippsåser.
Så här kommer Stinas tips:
Blanda creme fraiche med mango chutney.
Smaka av tills du känner dig nöjd.
Gott till grillat samt till dipp med chips och grönsaker.

Kärlek från Stinas Lilla Rum♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du blir bra i halsen.Många fina bilder lagt ut. Häls.Mor

minjan sa...

Hej, Stina. Hoppas du mår bättre nu. Vilka underbara tallrikar du har.
Jag håller helt med dig när det gäller boken om lantlig inredning. Har själv köpt den och bläddrar i den varje dag! Helmysig.
Kram från Minjan