fredag 19 augusti 2011

Älskade barn♥

Fredag kväll.
Fortfarande inte bra i halsen.
Flera läkarbesök.
Idag recept på "gurgel" som ska bedöva det onda.
Funkar inte:-(
Så på måndag blir det läkaren igen.
Känner mig inte dålig för övrigt.
Men att inte kunna svälja.
Det är nog så jobbigt.
Nog om detta.

Min dotter Malin har pysslat det fina huset.
Pyntat med bilder & texter & inredning.
 Med mina älskade barn.

Min son Oscar har flyttat.
Tänk, flyttat hemifrån.
Till Falkenberg och ska studera på högskola i Halmstad.
Hur hände detta?
Alltså, jag menar, hur kunde tiden gå så fort.
Att han redan är så stor.
Så kallad separationsångest, det har jag.
Elias också, han saknar Oscar så mycket.
Helt plötsligt blev huset så stort.
Malin bor ju kvar.
Ett tag till i alla fall.
Malin kommer förresten hem sent i natt.
Från sin resa till Tunisien.
Längtar efter henne.
Ska bli kul att få höra om resan.
Och värmen.
För varmt är det inte här.
Ska snart lägga mig i soffan på altanen.
Förlåt, Stinas Lilla Rum för Välbefinnande:-)
Och tända i öppna spisen.
Den är inte "riktig", men brinner med bioetanol.
Nästan på riktigt.
Ser verklig ut och värmer gott.
Imorgon har jag scrapträff i butiken.
Det är så kul.
Min butik är ett av min små Rum.
Detär något speciellt med butiken.
Nästan som ett litet barn för mig.
Fast inte lika speciell som mina älskade barn.
Kanske kan det lilla huset inspirera dig till att pyssla något liknande.
Ett litet hus fyllt med godsaker.

Malin är duktig på att skapa.
Hon har startat företag.
Och ska presentera det i höst.
Så i höst blir det mormor, mamma & dotter.
3 generationer skapande.
Malin designar, mormor sågar & jag säljer.
Låter som en bra kombination.

Kärlek från Stinas Lilla Rum



1 kommentar:

Arja sa...

Halloj vännen! Trevligt att ses igår :O) Vi får planera en liten utflykt.. vad tror du om tisdag och åka du vet vart hihi. "tittskåpet" är bara för ljuvlig ♥ Hon är så duktig Malin.
Mys pys på i ditt lilla rum så höres vi kram kram Arja ♥