onsdag 8 juni 2011

Noga utvalt av Stina

Om det är något jag tycker om att göra så är det att gå på loppis.
För någon vecka sedan var jag på en i Skara.
Där stod denna söta skål.
Den heter Ingeborg och "hon" fick följa med mig hem:-)
Vald med omsorg.

Idag var det dags för loppisbesök igen, ett väldigt snabbt sådant då min Elias inte tycker det är lika roligt som jag.
Han hittade i alla fall en jättefin playmobil lastbil, så han var ändå glad.
Jag hittade desto mer som du ser på bilden,
5 noga utvalda saker av Stina.
Hyllan ska jag fylla med gamla spetsrullar och andra söta saker.
Lyktan passade jättebra i hallen.
Glasburken och den ljusblå skålen ska jag ha sötsaker i på Oscar student på fredag.
Den lilla mini glasskålen bara passade så bra till min samling.
Loppisbesöket tog endast 8 minuter, men jag hann ändå välja ut det "gottaste", tycker jag.
Nu blir det en stund i solstolen och sedan ska det bakas Petit chouxer i massor.
Jag gör dem små för att de ska vara fyllda med mjukost i olika smaker och serveras som tilltug på fredag.
Det är så gott.

Kärlek från Stinas Lilla Rum♥


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul komma på fredag och se allt du pysslat med och allt gott ni ska bjuda på.Häls.Mor

Stina sa...

Det blev ju bra :-) Små saker skapar hemtrevnad och ger köparen glädje! Du får ta foto på den lilla hyllan där du lade spetsarna, det blev jättesött. PiP från din man.

Victoria sa...

Tänk vad du måtte ha det "lätt" när du går och shoppar eller går på loppis...saker som helt sonika petar dej lite i sidan och viskar: "jag vill gärna åka med dej hem". Så lätt att bara lägga i kundekorgen och så är det bestämt. Eller kanske är det så att du helt enkelt är mästare på att välja snabbt för att du vet vad ditt öga söker? :o)
Hursomhelst så får du minsann tag i många vackra saker. Min favorit genom de olika sista inläggen är den lilla bruna hyllan. Jag har en förkärlek för hyllor! :o)

Tack för att du skriver här - från ditt Stina-hjärta. Det är roligt att läsa.
Kram
Victoria

Arja sa...

Halloj vännen! Nu vet jag ju varför du inte har öppet din butik!!!! Jösses vad du har fixat och donat och riktigt snyggt är det.. har inte vart inne här på ett bra tag men får ju kika in igen ser jag hihi.
Skall vi ta en loppisrunda någon helg?
kram kram Arja ♥