torsdag 16 juni 2011

Lite gott & blandat♥

Igår besökte jag Alingsås med min vän Annika.
Härlig dag!
Vi var på så kallad inköpsresa.
Vi besökte först två företag som säljer papper, påsar m.m till butiker.
Annika hittade en rulle av ett presentpapper med tidningsmönster, jag föll direkt för det också.
Se bild nedan, det finns nu i min butik och jag har massa ideér för det.
När de inköpen var klara så åt vi på Potatismagasinet.
Dit ska jag igen, bara måste. Fantastiskt gott och väldigt bra service.
Sedan var det dags för privata inköp. Visar lite godsaker liggande på presentpappret.
Är så svag för söta servetter:-)
Lite mer bilder från en stolt mamma:-)
Som sagt, vårt hem flödade av färger i gult och blått.
Det är färger som gör en så glad. Flera av blommorna är lika fina idag.
Jag bakade cupcakes med gul frosting och så hade jag färgat in cocos till blått som strössel.
Goda tårtor hade vi med, passar ju mig som älskar sött & gott.
Ja, det var en härlig dag som jag kommer att minnas med stor glädje.
Nu är sonen "stor" och har börjat jobba. Han har också sökt högskola till hösten vilken är mycket troligt att han kommer in på......så då flyttar han. Tänk, han var ju "liten" nyss.
Igår kväll tittade jag på ett program från en vårdcentral.
Tycker det är så bra.
Gillar ju vården:-)
De har så gott bemötande där, vilket ju är så viktigt.
Läkaren gjorde ett hembesök hos en gammal man och sa följande när han gick:
"Var inte rädd om dig, lev livet".
Det tyckte jag var bra sagt.
Ofta, ofta säger vi ju: Var rädd om dig.
Och det är ju snällt och omtänksamt.
Men lev livet. Att leva livet.
De där orden kommer jag att begrunda mera.
Lev livet.......var rädd om livet...
Nehej, nu ska jag ut i solen.
Här är strålande solsken idag.
Och jag har fått två paket att packa upp i min söta butik.
Ett paket är fyllt med ljuvliga små minirosor i härliga färger.

Kärlek från Stinas Lilla Rum♥


1 kommentar:

Victoria sa...

Tänk om alla läkare hade lite mer av den inställningen och charmen! Det vore guld värt inom vården, tror jag.
Att lägga ihop humor och ödmjukhet inför livet blir en superblandning och gör gott i varenda liten vrå. De orden ska jag skriva i min lilla skrivbok:
"Var rädd om mej - men lev livet".

(jag ändrade det lite, lite bara)


Tack för visdomsorden - mer sådana, tack! :o)
Kram
Victoria