torsdag 27 januari 2011

Gårdagen♥

Hej!

Igår hade jag en helmysig dag med mini & Malin. Vi åt på Viskan, satt där länge & bara myste.
En tur på stan blev det också.
Väl hemma så gjorde jag något jag inte gjort på flera år: Pysslade hemma och inte i butiken.
Underbart!
På många sätt känns livet bättre nu. Mer tid för hem & familj.
För det som är viktigast.
Och mer tid för pyssel hemma. Det har jag saknat och nu äntligen har jag kommit igång.
Gjorde riktigt fina ark av vackra bilder & handgjort papper med hjälp av decoupage.

Så här blev det.
Men de är inte helt klara.
Idag ska jag sätta i band/spets, så kallad stinabehandling.
Några ska jag ha själv och resten säljer jag i min söta butik.
Just det, butiken ska jag till idag.
Min söta butik som är mitt lilla "skötebarn".
Där är det mysigt, sött, kärleksfullt pysslat, ja, som hemma.
Mitt andra hem.
På mässan, Formex, beställdes ju ännu mer godsaker & de börjar komma nu.
Har flera paket att packa upp idag.
Det är så kul!
Tänk att få ha det bästa av allt: Familj, butik och jobbet som sjuksköterska.
Jag är tacksam för varje dag.
Jag & mini ber kvällsbön.
Vi ber först Gud som haver.....
sedan fortsätter jag med:
Käre Gud
Tack....
Hjälp....
Förlåt....

Jag har gjort så kallade bönetavlor som jag ska visa och berätta mer om en annan gång.
Önskar dig som läst min blogg en härlig dag!
Leta upp guldkornen i vardagen, det ska jag göra.

Kram Stina♥

1 kommentar:

Arja sa...

Hej Finastina!
Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg idag. Kul att även du kommit igång med pysslandet. Korten dina är helt ljuvliga älskar motiven. Så härligt att äntligen hinna ner till skafferiet och fylla på i mitt egna "skafferi". Visst har vi det bra... ibland är det så man få nypa sig i armen ♥
Ha en fin kväll så hörs vi imorn
kramizar Arja