tisdag 8 februari 2011

En härlig blandning♥

Hej svejs!

Jaha, hur var det nu...skulle inte jag typ skriva varje dag.
Hm, det har visst gått flera dagar sedan sist. "Hur kunde detta hända"?
Ja ja, bättre någon gång än ingen gång.
Tiden går fort, det har vi hört förr. Frågan är vad vi fyller tiden med?
För min del har det blivit besök på Snökullaboden, Brändmarks blommor, film, god mat, Gekås (igen), inköpsresa, underbara dagar i butiken, god mat & semla. Det här är ju ändå bara en liten del.
Förresten, underbara dagar i butiken. Ja, det kan ju diskuteras ibland. Speciellt om det är en dag när en kund tar en omonterad stämpel och gömmer en tom förpackning mellan papperen. Det är inte roligt!!!!! En vuxen tjej.....Skäms.
Stämpeln var alldeles ny, bara en dag gammal.
Men nu lämnar jag detta och är glad för att jag har 99,9 % kunder som är ärliga och trevliga.
Mini är med mig i butiken ofta.
I torsdags så fixade Mini så här fint.
Han gjorde pappersdocka som sitter och syr, pappersklänning och en duk som sys i maskin, det syns väl, eller hur?
Han är allt en riktig liten pysslare.
 Hemma är det Lego som gäller. Mini köpte fyra paket Lego på Gekås och han var överlycklig.
För han hittade nya figurer till sin samling.
Malin köpte en gammal barnklänning när vi var hos Astrid på Snökullaboden.
Och ett par mammelucker. Eller Malinlucker och mammalucker som Mini säger.
Mini är så söt när vi går på stan och tittar i skyltfönster. Då kan han säga:
Titta mamma, där är sådana där kläder som passar dig. (Alltså vita kläder med spets & volang, så klart).
 Här ligger mina gamla skridskor i hallen. Inte använda på ett bra tag, tror inte att jag ska prova heller.
Den där smidigheten som fanns ett tag i mitt liv finns liksom inte kvar. Jag sitter hellre vid kanten och sköter grillningen.
Lite Gekås-fynd kan jag ju inte låta bli att visa.
Fina krukor med rosor, köpte flera.
Bredvid ett gammalt fat med favvo-doften: Chloe

Samlade godsaker på bricka.
 Lampfot & skärm (2 st) köptes också på Gekås.
Fastnade direkt och det var tur, när jag gick förbi senare var de slut för dagen.
Avslutar med vackra blommor.
 Mamma köpte dessa lökar på Brändmarks blommor, som nu vuxit och blommar så sött.
♥-liga hälsningar Stina

2 kommentarer:

Arja sa...

Hejsan vännen! Vad tror du om att göra lite snygga vårsmycken ihop snart? Du kan väl höta av dig.
kram kram ♥

Arja sa...

Hejsan fina Stina! Å´vad mysigt det var att komma ner till dig idag. Vi får ta en fika/pyssel jag hör av mig.

Kramizar Arja