tisdag 25 januari 2011

Loppis+Shopping=Lopping



Har varit på loppis & antikrunda idag med söta dottern Malin. Kom på det perfekta namnet idag, loppis+shopping=Lopping
We love!!!!!
Köpte två stolar, har en sedan innan, så nu har jag tre.
På ena stolen ligger ytterligare några fynd.
Ja, bakom ett annat fynd, en stoooooor tavla men det är ramen jag vill åt.
Den ska stinabehandlas, alltså målas vit och sedan ska jag be pappisen såga till en skiva som baksida.
Baksidan ska oxå målas vit och dekoreras med kort på barnen.
Eller kanske en komihåg tavla med klädnypor.
Man vet aldrig när Stina är i farten vad slutresultatet blir.

Köpte en fin ask som passar för mina gamla bibelpapper.



Köpte små skedar som jag ska pyssla med, har redan en idé.
Små kakformar & en söt ram.

Nästa fynd, en bricka. Men den ska ju naturligtvis få sig en stinabehandling också:-).

Ett litet skåp som jag ska ta bort dörren på och måla vitt, sedan klä insidan med papper & spets så klart.
Två gamla siktar fyndades också & en lampett för 10:-. Som du säkert förstår ska den målas vit:-)



Kan också berätta att jag hade några underbara dagar i Stockholm. Att gå på Formex är som grädde på moset!



Ikväll är det dags för handboll igen.

Kram Stina

Vilket fynd! En förvaringsbyrå med tre utdragbara lådor för 30:-. Bästa fyndet idag tror jag. Perfekt att ha i pysselrummet.




1 kommentar:

Arja sa...

Hej där! Jag visste det... skulle inte kikat in idag. Vilka fina fynd du gjort. Nu är jag ju jättte AVIS på dig/er!!! Fasen...jag måste åka dit..hade dom lördagsöppet?

Ja, lite glad är jag för din skull hihi ändå. Är du nere i b utiken imorn?

kramizar Avisen Arja ;O)