onsdag 12 januari 2011

Äntligen!

En alldeles egen blogg. En Stinablogg. Där jag är Stina och inget annat. Här ska jag skriva om mitt liv, kan nog bli intressant.
Mitt hem & min familj. Mina intressen: trädgård, hemmet, inredning och framförallt att PYSSLA.
Eller skapa kanske låter bättre.
Jag kommer att visa bilder på allt möjligt men mest från mitt skapande.
Spännande ska det bli, att få vara "bara" Stina.
Idag har varit en härlig dag, först en ordentlig sovmorgon, lååång frukost (inte stor, för nu är det vikt neråt som gäller),
hämta mini (min goa son Elias) snart 8 år. Vi kallar honom "mini". Det var Malin, storasyrran som kom på det. Hon är förresten på sitt 21:a år. Ja, sedan bar det av till stora staden Borås för att träffa sötaste vännen Arja och hennes två pojkar.
Malin & hennes kusiflin Jennifer var också med. Vi fikade allihopa på favvostället Viskans cafe.
Satt länge och bara myste och pratade.
Ja, en tur på stan blev det ju också, lite söta stinakläder (vita/natur med spets/volang) blev det ju förstås. Det var ju REA överallt. Så det tänkta shoppingförbudet blev brutet, som vanligt:-).
Nu sitter jag alltså här, vid datorn och har bestämt mig för att skapa en stinablogg.
Vad är nu detta?
Jag har ju redan två bloggar eller förresten 3, mammas också som jag än så länge sköter om. Ska lära henne snarast att blogga själv, för det är ju så kuuul. Säger jag, som bara bloggat som PysselStina förut.
Men jag har mer och mer känt att jag vill ha en egen "privat" blogg, där jag kan skriva om allt mellan himmel & jord. Ja, så privat blir det ju inte, här är det ju öppet för alla, hihihiiii.
Alltså, här ska jag skriva om mina egna rum, både yttre & inre rum. Yta & djup. Det kan väl bli intressant, eller hur.
För rum, det finns det gott om.
Jag har en bastu nu, det är ett av mina rum. Ett varmt & behagligt rum som ger avkoppling & välbefinnande.
Där kan jag sitta länge och filosofera. Ibland själv, men allra helst med familjen. Lille mini, han har en egen pall, längst ner på golvet. Där är lite svalare för honom. Och han gillar det, snart vågar han sig nog upp en våning.
Oj, vad jag skriver. Det kanske blir för mycket att läsa. Fast då behöver man ju inte det, läsa mitt inlägg alltså:o).
Här i min familj finns rum för mycket humor. För skratt, det är viktigt. Nä, nu ska jag sätta på bastun.
Kanske skriver jag imorgon igen, visar någon bild på senaste loppisfyndet. Vem vet, följ med mig på min blogg här så vet du.
Vad jag vet är att jag ska till min söta butik imorgon och ha öppet mellan 14-18.

Ha det underbart, lev & njut. Tänk på att dagarna som går är LIVET.

Kram Stina

2 kommentarer:

Arja sa...

Hejsan! Superkul att du äntligen har fixat en egen blogg. Japp, den tänker jag följa. Så vet jag vad du har för dig för "hyss" när butiken är stängd!!! Vi ses imorn... snabbvisit :O)
kraaaaaam Arja

Arja sa...

Halloj! Jättefina hemma hos bilder. Saknar att man inte kan kommentera där direkt. Ha det riktigt bra imorn.. kör lugnt och gör inget som inte jag hade gjort vännen hahahaaaaa. Och du, tänk nu inte bara på mig utan även på dina anddra kunder också ;O)

Kraaaaaaaaaam Arja